۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

گودرزی تاکید کرد:

عدالت بین ورزشکاران خانم و آقا رعایت شود/ شناسایی۲۹۰۰پروژه ناتمام

عدالت بین ورزشکاران خانم و آقا رعایت شود/ شناسایی۲۹۰۰پروژه ناتمام

همدان- وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه نگاه جنسیتی به ورزش از مشکلات حوزه ورزش در کشور است، گفت: عدالت بین ورزشکاران خانم و آقا رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی ظهر پنجشنبه و پس از بازدید از چند طرح ورزشی در اسدآباد و حضور در بین خبرنگاران در نشست با نخبگان ورزشی اسدآباد با بیان اینکه کمبود فضای ورزشی در تمام شهرستان‌های کشور وجود دارد، اظهار داشت: اصل ماجرا ورزش است اما در رونق دادن ورزش برای مردم ناتوانیم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی عمیق و وسیعی در کشور وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست این مشکلات حل شوند، در خصوص واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی گفت: باید از قانون حمایت کنیم چراکه براساس قانون سالن‌های ورزشی باید به بخش خصوص واگذار شود چرا که با این واگذاری مردم بیشتر از این مکان‌ها استفاده می‌کنند و بخش خصوصی نیز فعال می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه با توجه به تعداد زیاد پروژه‌های نا تمام ورزشی از این پس باید توجه کمتری به ساخت پروژه داشته باشیم و با تمام قوا به دنبال همگانی کردن ورزش در کشور باشیم، گفت: در سال آینده طرح آمایش سرزمین اجرا می شود و در استانها نیز با توجه به استعداد و ظرفیت های آنها طرحها و برنامه‌های ورزشی به اجرا در می‌آید تا نقاط پرجمعیت از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوند.

شناسایی 2900 پروژه نیمه کاره ورزشی در سطح کشور

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالات آنها با بیان اینکه پروژه‌های بسیاری در کشور کلنگ‌زنی شده اما به سبب نبود منابع مالی متاسفانه شماری از آنها فعال نیستند، افزود: امیدواریم در سال جدید با حل مشکلات تحریم و بهبود وضعیت اقتصادی دو هزار و ۹۰۰ پروژه نیمه کاره در سطح کشور به سرانجام برسد.

 

وی تعداد پروژه‌های افتتاح شده امسال را ۶۰ پروژه عنوان کرد و بیان کرد: تا پایان سال مالی تعداد پروژه‌های افتتاح شده به ۴۰۰ پروژه می‌رسد که هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز دارد اما متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته نزدیک به  ۳۰۰ میلیارد تومان است و این میزان جوابگوی پروژه‌ها نیست.

گودرزی همچنین در مورد ارزیابی جایگاه ورزشی استان همدان گفت: همدان وضعیت خوبی دارد و از استان های برتر است.

وی در پاسخ به سئوالی درمورد میزبانی جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: با توجه به امکانات کشور امارات این امر قابل پیش‌بینی بود که جام ملت‌های آسیا به این کشور اختصاص یابد چراکه  در امارات امکانات وسیع‌تر و کامل‌تری وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان همچنین در بازدید از استخر مجموعه آزادی اسدآباد از پیمانکار پروژه خواست تا اقدامات خود را هرچه سریعتر از سر بگیرد.

امسال ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای استخر مجموعه آزادی در نظر گرفته شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه امسال ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای استخر مجموعه آزادی در نظر گرفته شده است، گفت: استخر مجموعه آزادی از سال ۱۳۷۲ کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و یکی از دلایل تاخیر شروع پروژه نقص فنی این پروژه بوده است.

سیدعبدی افتخاری افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژه برای سال ۹۴ افتتاح می‌شود.

وی گفت: استخر مجموعه ورزشی آزادی هزار و ۳۶۰ متر مربع مساحت دارد که از محل اعتبارت ملی تامین اعتبار می‌شود که این پروژه برای اتمام کار خود نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد نیز در حاشیه بازدید وزیر ورزش از تنها پروژه مجموعه ورزشی بانوان اظهار داشت: ۶۵۰ نفر از بانوان شهرستان تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

کیومرث قربانی گفت: تعداد بانوان فعال ورزشی شهرستان اسدآباد چند برابر بیشتر از افرادی هستند که بیمه شده‌اند و با راه‌اندازی این مجموعه مشکلات این مجموعه ‌برطرف می شود.

وی افزود: این مجموعه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با تامین اعتبار برای تامین انشعابات مجموعه، این پروژه نیز در ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد عنوان کرد: مساحت پروژه چهار هزار و ۴۸۰ متر است که هزار و ۴۷۰ متر آن را استخر سر پوشیده تشکیل شده است.

کد خبر 2517028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha